Monday, November 15, 2010

Aku Pun BayaR Ok!

Posted by solehah at 11:57 AM
Ari jumaat lepas aku terpaksa pulang ke kampung atas urusan walimatul urus ku yg tinggal sebulan lg. Cam biasa la en.Tunang akan belikan tiket bas Transnational kegemaran aku. hehhe tiap kali balik mesti nek bas transnational tu. sebab? rahsia r.

Selalunya aku akan naik bas pukul 11mlm, tetapi sbb dh penuh terpaksa la ambik pukul 12mlm. penat tu nak tunggu. nasib abik en.tunang temankan, kalau tak jgn harap ok. hehhhehe. lepas di pickup jam 830mlm, ktrg pg isi perut dulu(kang tak pasal2 lapar dlm bas).

lepas beli barang2 mknn skit (mknn lg) ktrg pun terus ke stesen bas bukit jalil. 5minit je sampai. lepas parking tgok jam ala baru kul11. lambat lg. mata aku dh separuh terbukak ni. jap lg confirm la tdo.

Bas yg ditunggu pun tiba tepat jam 1155 mlm. tepat jam 1159 bas pun gerak ke stesen jalan duta. ni la salah satu sebab kenapa aku pilih Transnasional, cepat dan tepat. Masa kt bukit jalil tu, ada la dalam 6,7 org je yg naik. kat sebelah aku dgn seat depan masih kosong. naik plak bas jenis bisness, dpt kerusi besar yg empuk. mmg sedap tido la. lepas turunkan seat je, aku terus tdo. smpaikan en.tunang kol pun tak aku dh taksedar. hehehe

selepas 15minit, bas pun smpai di stesen duta. naik la mereka2 tuk memenuhkan seat2 yg kosong tu, termasukan seorg girl ni. dari pandangan pertama, ok dia mmg sopan alim bertudung labuh. tetiba teringat aku dikala bertudung labuh dulu. huhuu. kat belakang dia plak ada sorg lelaki. si lelaki ni plak, hmm dgn rambut berekor panjang kt belakang, mmg aku tak berkenan langsung la tgok. ish anak sapa la ni.

aku ingat mereka ni tak kenal satu sama lain, alih2 duduk sebelah2. borak2 dgn mesra. hmm abg pmpuan ni kot. tak kan la pompuan tudung labuh ni nak duduk mesra2 dgn pakwe dia kot. aku pikir positif ok. tp tu bukan persoalannye.

lepas je girl tu duduk, dia terus turunkan seat dia serendah2nye. sampai dh tak boleh turun kan lg la. aku hangin la. AKU PUN BAYAR TIKET BAS NI OK!!!!. tak pasal2 plak aku yg sempit kat belakang ni. ko ni bongok sgt ke ape? tak kan la benda2 simple cmni pun ko tak leh pk. kalau nk tdo sedap2 ko tempah la satu bas ni terus. pastu naik sorang2. nk tdo macammana pun tdo la.

pastu boleh plak dia dok manje2 dgn boypren dia kt sebelah tu. huh! menjatuhkan imej pmpuan bersopan yg bertudung labuh je. hangin beb. aku sepak jugak budak ni kang.

aku bersabar sgt2 dlm bas tu, wlaupun dh berape kali aku tendang kerusi dia kt belakang. hah padan muka ko!.

sepanjang perjalanan itu aku tak leh tdo sgt, ye la cmna nak tdo dlm sempit2 cmni. gerak sikit kaki kena kerusi. sengal betul la.

blogger-emoticon.blogspot.com

2 comments:

YuYu nmaSdEna on November 15, 2010 at 1:09 PM said...

muahahahha.. aku pun pernah jmpa pmpuan cmni dlm bas.. paki tudung punya laa labuh..wanita solehah laa kunun.. tp bila berkenalan ngan orng sebelah.. tido kalah laki bini.. siap ambik gmbar btulkan tudung bila laki tu turun, nk kasik nmpak cantek laaa.. bodoh betul..arggghhhh cinta bas eksprees!

♥♥Cikngah♥♥ on November 21, 2010 at 4:18 PM said...

manusia mcm2 la sol.tudung labuh x semestinya baik..

Post a Comment

 

MySouL Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei